megvan a nyolc fej!:)

Sziasztok!

Nem tűntem el, gyakoroltam rajzoltam, amikor tudtam időt fordítani rá! Sok sok rajz született, és legtöbbje ugyanazokat a hibákat hozta mint az első próbálkozások. Ezekkel nem is terhelnék senkit sem. Leginkább a túl rövid test arányok, konkrétabban a hat, hat és fél fejes testarány hibák jöttek elő. Egy idő után már csak arra koncentráltam, hogy meglegyen a nyolcas arány, és nem törődtem azzal hogy mennyire vastagok a testrészek és egyéb részletek. Ebből az lett, hogy sikerült egyszer kétszer egészen szépen megközelítenem a nyolcas arányt:) Haladás van kérem alássan. Ezt fogom most a jövőben gyakorolni, hogy rögzüljön.

Jó referencia képeket keresek most az ellenőrzéshez. Találtam a Barcsay féle anatómia könyvben is jó rajzokat ehhez, meg egy másik kicsit könnyebben használható ábráz, az most az alapom. Arra másoltam rá ezt a két rajzot is ellenőrzés képpen:

figura2jpg.jpg

 figura1jpg.jpg

 A csontvázon látszódó beosztáson is jól megfigyelhetők a viszonyítási pontok, méghozzá hogy egyes fejadagok melyik pontig érnek el az emberi testen. Ezek ahogy nézem, elégé megjegyezhető pontok.Ezzel lehet nagyon jól ellenőrizni, hogy tényleg jól oldottuk-e meg a dolgot.

Az jár a fejemben, hogy amikor mozdulatot rajzol az ember, akkor nem, vagy csak nagyon körülményesen tudja hozzászámolgatni a testhez a fejarányokat, és így az esetben még jobban a szemére és a beépült arányérzékére kell hagyatkoznia. Ahogy nézegettem profi képregény rajzolók műveit, azért nekik is becsúszik itt ott egy két érdekes testarány. Viszont nem akkora torzulások azok, hogy feltűnőek legyenek, és emiatt torzak legyenek az alakok. Az biztos hogy sok sok gyakorlás kell ahhoz hogy kialakuljon ez a fejbeni arány kontroll.

Gyanítom, hogy ha eljutok majd arra a szintre is, akkor ezt a kérdéskört is jobban meg tudom majd válaszolni.

Most vissza a gyakorláshoz, nyolc fej arány kihívás elfogadva:) Hamarosan már remélhetőleg a részletesebb arányok (végtagok, fej stb) és formák feltérképezése is megtörténhet!