Sok sok elmaradt, bepótolandó rajz!

Üdv ismét!

Igen, bizony, régen tettem fel tartalmat a Cerajedire, de ez nem jelenti azt hogy nem rajzoltam, sokkal inkább azt, hogy nagyon nem tudtam arra koncentrálni, hogy frissítsem a blogot!

Ugyanakkor ami késik nem múlik, ömlesztve megosztom veletek az elmúlt hónapok gyimilcseit:

07.13:

Itt a nyolcas arányt próbálgattam, és egy kis extraként a hátul nézetet is bepróbáltam. A rajz még mindig merev, mert a részletekkel nem törődtem, csak az osztásokkal:

01.jpg

08.09:

ismét egy szemből nézetű alakrajz, ahol is egy kicsit heroikusabb pózzal próbáltam enyhíteni a merevséget. Ez már szerintem egészen elfogadhatóan sikerült, habár anatómiailag még hagy maga után javítani valót. A nyolcas osztás itt már szerencsére eléggé kézből jött, nem kellett annyira utánamérnem.

 02.jpg

08.09:

A bal oldali alak már egészen természetes az eddigiekhez képest, a jobb oldali még méricskélős. Sajnos az egyik gyengeségem a szimmetria, arra (is) nagyon kell még figyelnem:

 03.jpg08.14:

Egy kis extrára vágytam, és kipróbáltam a háromnegyedes nézetet is. A második jobb oldali alaknál kicsit puskáztam, és bizony a "mankó" mérföldekkel előrébb vitte az ábrázolást, még ha nem is lett hibátlan a rajz pláne az eredetihez képest. Itt jöttem rá, hogy bizony, érdemes lenne másolnom!

04.jpg08.18:

Ezen a rajzon, egy oldalnézettel is megpróbálkoztam, és mivel ismét és egyre gyakrabban jött össze a nyolcas osztás ellenőrzés nélkül, összeszedtem, hogy mely részletekre fordíthatok már több figyelmet. Kézfejek, lábfejek, és még sok sok tétel, amitől még szuperebb és hitelesebb lesz az ábrázolás!

05.jpg08.18:

Az alakrajzok után egy kis időre elkalandoztam az arcábrázolás felé, konkrétan a profilrajzolás érdekelt. Nagyon, nagyon, nehezemre esik kilépni a már évek óta belém vésődött ábrázolásmódból, amit eddigi művészeti stílusom belém épített. Nagy szemek, vékony arc, minimalizált részletek amik mindig is jellemzőek voltak rám. A realista ábrázolásban viszont sokkal több és pontosabb részletre kell figyelni, ráadásul azok adják meg a figura karakterét is, így igyekszem összeszedni, mitől is arc egy arc, mivel lehet variálni. Most még ott tartok, hogy egy átlagos, női arcot szeretnék megtanulni rendesen rajzolni, mindkét oldalról, ha az meglesz, ugyanúgy mint az alakrajznál az alap formák és arányok megtanulása után, majd belevetem magam a karakterek jellemzőibe is:

06.jpg09.05:

Azért még egy gyors alakrajz is becsúszott az arcrajzok közben:)

07.jpg09.04:

Arcok variációi, és egy kis mimika is megjelent végül, próbaképpen. lesz még mit finomítanom a dolgokon:

08.jpg09.08:

09.jpg

09.11:

Ismét befurakodott némi mimika is, de sajna nagyon látszódik, hogy fejből ez még nem megy, nem tudom megfejteni az arc átalakulását ilyen szitukban. Kellenek azok a mintarajzok!

10.jpg

10.06:

Ezek most a legutóbbi arcrajzok. Itt már volt referencia képem, és kicsit meg is puhultak a vonalak, amik segítettek megérteni azt hogy milyen kapcsolódások vannak a nyak és az áll között. A szemeket is igyekszem arányosan alakítani, és visszavenni abból a régi nagy szem beidegződésből. A homlok, orrnyereg, orr, áll arányokat is figyeltem. Konkrétan azt vettem észre, hogy ha a homlok, orr és az alatta száj áll kombó pont elharmadolja az arcot, akkor lesz egy szemnek is tetsző, amolyan jó ránézni érzetű rajzunk.

11.jpgÖsszegezve a dolgokat: a test ábrázolás következő állomása, a részletek, jellemzők felkutatása, minden területen, szimmetria gyakorlása, női, férfi verzióban. Ugyanezt kell megtanulnom a hát, és háromnegyedes nézőpontból is.

Arc ábrázolás területén pedig, szemből, háromnegyedből, az arc osztásai, jellegzetes formák gyakorlása. Azután jöhetnek a karakter jellemzők és minden más, de ez még kicsit arrébb van:) Drukkoljatok nekem, hogy több időt tudjak szánni a dologra!

Köszönöm a figyelmet!